Lördag 11 februari

0kommentarer

I torsdags blev det ännu en dag med tömköring. Dock ett väldigt kort pass då jag ej hann pga jobb. Hann ej heller släppa lös henne i ridhuset trots att jag märkte på henne att hon ville när vi var klara. :)

Igår fredag var det min lektion i Viarp. Det var bara jag, Helene och Susanne som red. Markarbete skulle det vara och vi började med att trava över upphöjda bomserier som låg längs långsidan på en båge så man fick rida en svag serpentin in från spåret. Gjorde detta i båda varven. Inte så lätt men Lorett kämpade på. Hon kändes fin men något loj. Sedan hoppade vi låga studs. Började med fyra på raken, och sedan sex. Gjorde allt detta i båda varven. Därefter avslutade vi med att hoppa i höger varv först två låga studs och sedan ett galoppsprång fram till ett litet räcke och sedan ett galoppsprång fram till ännu ett litet räcke. Gjorde detta ett par gånger. Jag hoppade kanske dessa små räcket på 70-80 cm? Och Helene och Sus på cirka 90-100 cm? Lorett var i alla fall superduktig och fixade allt toppen, även om jag kom lite dåligt in ett par gånger.

Efteråt käkade vi pizza hemma hos mig och då slöt även Pernilla och Åse till. Blev en trevlig kväll med mycket prat fram till sena natten. :)

Idag var jag en sväng på viarps årsmöte och hämtade Julias pris som hon fått för bästa resultat för hoppryttare på ponny 2011. Inte dåligt med tanke på att hon enbart tävlade halva året. Tyvärr ville hon inte själv ha priset så nu står det hemma hos mig på hyllan under "wall of fame"!



PÅ kvällen red Julia Lorett i ridhuset och hon såg så fin ut! Tänk att vi har en så fin och gullig häst.

Kommentera

Publiceras ej