Måndag 6 feb

0kommentarer

Fortfarande kallt, -11° ikväll. I lördags var Julia med sin kompis från skolan i stallet så då fick kompisen rida Lorett och det hade gått bra. I söndags ville Julia ridit Lorett men hon skulle först rida GT så då sa jag att jag red Lorett samtidigt och tur var väl det för när hon var vi var klara skulle hon ändå bli hämtad så hon hade inte hunnit i vilket fall som. Lorett kändes fin. Red i dressyrsadeln.

Idag var det så himla kallt i ridhuset. Gick 15-20 min för att värma upp både Lorett och mig men jag var fortfarande kall när det var dags att rida. Tog då av sadeln och red barbacka och det var hur skönt som helst. Nu var det inte kallt längre. Red lite omväxlande trav och galopp i cirka 25 minuter och så fin Lorett var. Ännu finare än vanligt. :)

Satte även på henne broddarna igen på förmiddagen, då Mia såg en av de andra hästarna halka och ramla rejält ute i hagen. :(

Nu har jag beställt ett täcke med hals till Lorett! Hoppas det kommer snart.

Kommentera

Publiceras ej