Tisdag 21 feb 2012

0kommentarer

Om två veckor cirka är det lokal dressyrtävling för ponny i Viarp och Julia vill att Lorett ska vara med. Dock kan hon ju inte själv tävla henne på lokala tävlingar längre, så då har hon frågat Anna i stallet som är en dressyrryttare på  C-ponny om hon kan tänka sig att rida Lorett i en klass på tävlingen. Det kunde nog Anna tänka sig men ville så klart testa Lorett först. Det gjorde hon idag och enl Julia hade det gått jättebra så vi får se vad det blir. Tina som tävlade Lorett en del när Julia var i USA ska redan tävla två ponnyer den dagen så hon har fullt upp! 

Jag tycker att Julia själv kan tävla Lorett i klubbtävlingen i dressyr som Viarp ordnar om en vecka och det kunde nog Julia tänka sig. Lite kul för Lorett att komma ut och visa upp sig lite. Hon blir ju alltid extra fin och laddad till tävling!

Förra året vid denna tiden fick jag reda på att jag blivit uttagen som nominerad till årets eldsjäl inför Landskrona idrottsgala. Och som jag dessutom vann när det gick av stapeln den 15 april 2011. I år har Viarp med tre! nominerade bl a åter igen för årets eldsjäl och det är bästa Bitte som är nominerad. Vi håller tummarna för henne den 13 april och vi ska nog köpa biljetter och vara på plats och heja fram henne. Tänk om Viarp vinner i år igen!

Var inne på LISA:s hemsida och hittade en filmsnutt från 2011 års gala. Det är bara ett ihopklipp men fint minne att titta på. Jag syns faktiskt vid två små korta tillfällen, väldigt hastigt men det är vid 00:36 när jag sitter vid bordet och vid 1:21 när jag är på väg upp för att hämta mitt pris! Det var en fin och kul kväll.

Landskrona Idrottsgala 2011 from Jappz Productions Jacob Nyremark on Vimeo.

.

Och till helgen är det Göteborg Horse Show. Jag ska åka upp på söndagen med Åse och hennes flickor. Tråkigt att inte Julia åker med oss men skolan bjuder dem på söndagen och har bokat en buss till dem. Så vi kommer i alla fall att träffas där. Som tur är sänder SVT och SVT play ganska mycket från lördagen och söndagen så lördagen kommer jag att sitta bänkad och titta.

TV-TIDER:
Lördag 25 februari
17.00-19.10 SVT Play/Mobil: Göteborg Trophy hoppning - direkt
20.00-23.00 SVT Play/Mobil: Dressyrvärldscupen kür - direkt
21.00-21.45 SVT24: Göteborg Trophy, sammandrag
21.45-22.45 SVT24 Dressyrvärldscupen kür - sammandrag och direkt

Söndag 26 februari
13.00-14.00 SVT Play/Mobil: GHS Young Rider Cup - direkt
15.30-17.55 SVT1/Play/Mobil: Världscupen hoppning - direkt


Kommentera

Publiceras ej