Söt Lorett

0kommentarer


Söt Lorett har kommit in från regnet och väntar på att få en ren box.

Programridningen igår gick ganska bra. Både jag och Julia red LA4. Svårt program på lång bana men kul. Julia red först och fick två åttor. Jag red efter och Lorett var väldigt fin på framridningen men blev lite stark för mig inne på banan, och vid ett tillfälle fick jag en total blackout och glömde programmet.

Idag red Julia Lorett lite och de hoppade ngr små sockerbitar på volt. För i morgon blir det trettonspelen i Helsingborg. Dock får ju inte Julia tävla längre i de vanliga klasserna, men i avd B går det bra. Egentligen för unghästar men överåriga ryttare får rida där. Vad jag vet är de ett par stycken som är över 18 som ska rida sina ponnyer i samma klass som Julia så de får väl ha en egen lite intern tävling dem emellan. De får bara hoppa en grundomgång och får rosett om de är felfria, så tiden räknas inte. Men de kan ju försöka tävla inbördes om felfritt och bästa tid! Hade varit lite kul om de som växt ifrån sina ponnyer åldersmässigt kunde ha någon slags tävlingar.

Kommentera

Publiceras ej