Gårdagen i Falsterbo

0kommentarer

Åkte alltså till Falsterbo igår onsdag. Brukar alltid åka dit på onsdagen då huntingen som jag tycker är kul går då. TIttade först på finalen av amatörtouren som vanns av en 16-årig tjej på en ung häst, 7 år tror jag, och jag läste nyss att hon hittat hästen för sex månader sedan på Hästnet!! Det går alltså att hitta fina hästar på nätet. Därefter var det ponnyhoppning. De hoppade 1,25 och var duktiga. Gick sedan runt lite och shoppade. Blev inte så mycket pga de vanliga orsakerna, men en ny kli-salva, hästgodis, två-pack ridtrosor från Jacson, ett par nya korta tyglar som jag behöver med mina gummibandsgrejor så att inte tyglarna blir för långa, och ett par nya lindor till Julia. Allt var billigt och inget kostade över 60 kronor. Såg ett fint flugtäcke men det fick vara.
Sedan tittade vi lite på ponnyküren men då det var så mycket folk var det svårt att se. Dock såg vi sista ekipaget som vann och det såg jättefint ut. En 19-årig skimmel som hette Paola Pan. Var förvånad över att det var så mycket folk på onsdagen. Har aldrig sett det förr. Fullt på alla läktare. Sedan var det dags för Huntingen och den var jättespännande. Vi satt på storal hoppläktaren och när de började inne på banan, när de red ut fick vi följa det på monitorn, och sedan kom de in på banan igen. Kändes som om det var mer hinder inne på banan i år. Bl a hade de ett gigantiskt träbord inne på banan. De hade även med vattnet i år. Och i år var det så roligt att Sara Ekman vann! Hon var med för första gången förra året och missade då nästsista hindret och blev utesluten. Men i år gick det vägen. Fantastisk häst har hon, som dessutom hade en allvarlig skada förra året. När det var slut gick vi runt en liten stund till, fikade lite och sedan körde vi hem. Kul dag på Falsterbo och inget regn!
 
Var tillbaka i stallet vid halvåtta-tiden. Mockade och pysslade lite med Lorett. Var dock för trött för att rida så det fick bli vila för henne. Hon verkade nöjd och var mest sugen på det nya hästgodiset. :) Sov inne även i natt.
 
Nu ska jag strax iväg till stallet och idag får det bli lite ridning. Sedan ska jag iväg till jobb och ska jobba natt.

Kommentera

Publiceras ej