Jobbig dag!

0kommentarer

Åkte tidigt till stallet då jag ville fixa lite med transporten idag. Trodde det skulle gå snabbt. Började dock med att mocka i hage och box. Därefter började jag fixa med transporten. Tog bort gammal silvertejp jag satte på förra året, men det har inte hållt så det var ett himla jobb att få bort det mesta av den väv som satt kvar. Har tänkt spraya med silverfärg istället. Därefter målade/oljade jag hela. Tog sedan ut alla saker ur den och tog ut den TUNGA gummimattan. Inspekterade där det runnit in vatten, vilket det gör hela tiden. Murken på väggen framtill och lite på sidan. Steen tittade på det och lovade hjälpa mig sätta fast en extra masonitskiva framför. Dock verkar golvet ok. Lite mjukt längst fram av fukten men där står ju ändå inte Lorett. Dock kanske jag måste lägga nytt golv nästa år, och kanske även en ny sidovägg. :(
 
Tvättade och oljade den även invändigt. Nu står mellanväggen ute. Även gummimattan ligger ute, för dels kan jag absolut inte få in den själv igen, och dels ska det få torka upp ordentligt på golvet. Hoppas bara att det inte regnar inatt. Och Steen ska hjälpa mig i morgon. Ska även spraya silverfärg i morgon.
 
Släppte över Lorett till hagen de gick i för några veckor sedan. De har absolut inget gräs kvar i sin hage. Det är så kort att hon svullnar upp rejält i ganascherna av att gå och äta det korta gräset. Så nu får hennes egen hage vila igen. Hon går ju inte ute på natten så jag tror inte hon blir så tjock.
 
Sen hade hela dagen gått och jag fick köra hem för att jobba. Julia var i stallet senare och hade hoppträning för Hanna. Hade gått bra, men hon kände sig lite ringrostig. Och jag som satt på jobb blev skyldig Hanna pengar, :O
 
Igår red även Julia lite i paddocken direkt hon kom från flyget. Gick bra trots att Julia kände sig trött. Och faktiskt tyckte Julia att Lorett kändes riktigt fin.
 

17 juli 2012

Kommentera

Publiceras ej