Ännu en kvällsritt och en solig dag!

0kommentarer

Vaknade till fint väder denna första dag av min lilla ledighet. Åkte in till Landskrona och Maderma där jag bokat tid för lyxbehandling där det ingick rygg- och nackmassage, ansiktsbehandling, färgning av fransar och bryn m m. Var helt underbart. Kan verkligen rekommendera stället om någon ska iväg på något sådant. Ligger vid rådhustorget. Dock brukar jag inte gå på sådant då min ekonomi inte tillåter sådana utsvävningar men hade ju fått presentkort dit från jobbet när jag fyllde år. :)
 
Efteråt var jag fikasugen men typ "alla" jobbade, även min "pensionerade" mamma!. Åkte och flyttade Lorett och Jordan till andra hagen och körde sedan hem och fick jobbat lite i trädgården. Behövs! Åkte till stallet vid 18. Mockade i hagen och i boxen och tog sen i Lorett. Visste inte riktigt vad jag skulle göra. Hade först tänkt gå ner och rida i Viarps paddock med lite bommar, men då kom Hanna och Helena och skulle rida ut med Torina och Romeo så då följde jag med dem istället. Red vänster vid stallet och förbi läskiga huset. Ner förbi bostället och galopp upp runt slingan. Lorett väldigt pigg när vi galopperade men kändes sådär i traven. :(  Blev även ett varv i galopp runt dammen och sedan trav hem. Kändes lite bättre i traven på hemvägen. Härligt kväll i allla fall. Hängde lite på halsen när Lorett hoppade till för en uppflaxande fasan, men hon är ju snäll och gör inget mer, så jag återfick strax balansen. :)
 
Med start i morgon ska jag vara med på en helgkurs i Viarp för Lotta och Hanna. Dock tänker jag enbart rida ett pass per dag. Passar både min plånbok och Lorett bättre. Dessutom har jag hovslagartid i morgon halv två så jag hade ,ändå inte hunnit.  I morgon blir det dressyr förLotta kl 9 och vi är två som rider samtdigt,  och det blir jag och Anette. På lördag blir det lite hoppning för Hanna och på söndag åter dressyr. Känns bra att rida för både Lotta och Hanna så kan de kolla att allt ser ok ut med Lorett. Och förhoppningsvis blir hon inte heller öm av skoningen. Blir också lite fika och lunch och det ryktas om en clinic av Lotta och Hanna på lördag. :) Ska bli kul!
 
Söndag em blir det även Tomatens Hus!

Kommentera

Publiceras ej