Lördag morgon

0kommentarer

Hade precis skrivt ett långt inlägg som försvann :(

I alla fall tisdag uteritt med Julia och Whippen. Ngt trött även idag, men mysig runda.

Onsdag var hon ännu mer hängig, så hon fick vila. Jag följde med och titta på hoppträningen för Julia hoppade Whippen vilket gick jättebra.



Efter hoppträningen fick vi nog en liten förklaring till Loretts trötthet denna dag i alla fall. Hon hade ätit dubbel ranson middagshö! Jag hade nämligen lagt in hö i boxen som jag alltid gör när jag mockat, men just denna dag hade Lotta bestämt att de skulle få mat i hagen, vilket ju var jättebra, men resultatet blev att Lorett hittade ännu en portion hö när hon kom in. Inte konstigt hon var hängig, hon var väl proppmätt! :)

I torsdags red Julia henne. Trimmade lite i dressyrsadeln och tyckte hon kändes jättefin.  Red i ridhuset då det var ganska blåsigt och lite kallt. Dock soligt och fint även idag!

Igår fredag jobbade jag men kunde kompa ut så att jag hann rida min lektion på kvällen. Jättebra och kul lektion. Lorett var så himla duktig som hon förstås alltid är. Det blev två olika banor vi hoppade. Efter vanlig framridning och framhoppning blev det först ett kryss med travbom före, sedan i galopp på båge mot tre galoppbommar och sedan ett litet räcker. Därefteri aktiv kort galopp snett igenom till ett litet räcke som stod ganska tidigt snett igenom, och sedan i kort galopp på en båge mot en studserie på fyra små hinder. Den andra banan började likadant med krysset och sedan den lilla serien med tre galoppbommar och ett räcke, sedan aktiv kort galopp genom kortsidan till nästa långsida där det stod en kombination med räcke, tre galoppsprång, oxer. Lorett superduktid och lydig. Så himla kul att ha en så duktig hopphäst! Får väl tacka Julia för det! :)

Nu i helgen har Julia henne för de ska träna till påskshowen som de ska vara med i.

Kommentera

Publiceras ej