Måndag morgon

0kommentarer

I lördags hade jag och Julia bestämt med Helene att vi skulle rida ut då hon hade Cez. Julia hade Whippen. Vädret var inte lika fint som på fredagen men helt ok.  Red ner mot Ottarp och svängde höger ut mot Härslövsvägen. Hade tänkt trava där men vi tyckte det var lite hårt, så det fick bli skritt. Red sedan en liten stig mot Härslöv där vi travade hela vägen. Skrittade sedan genom Härslöv och tog vägen vid dammen hem. Lite trav där och sedan skritt sista biten. Mysig tur som tog drygt 1,5 timme.

Igår söndag åkte jag och mockade direkt efter jobb på morgonen. Mockade även hagen som är ganska fin nu när Steen kört där med traktorn och fixat till. Nu ska bara gräset börja växa tycker Lorett. Åkte sedan hem och sov lite då jag jobbat två nätter i rad och var ganska trött. Åkte tillbaka till stallet en sväng på eftermiddagen då Julia skulle rida Lorett och vi egentligen hade tänkt att de skulle hoppa lite. Men när jag kom till stallet så hade Lotta träning i ridhuset så då kunde vi ju inte bygga fram något. Men Julia tyckte ändå det var skönt att rida i paddocken. Hon tyckte Lorett kändes jättefin. Hade inte ridit Lorett på drygt en vecka.

Sedan kom Anna till stallet och då bestämde vi att testa släppa Jordan till Lorett. Jag har tyckt det varit skönt att ha henne själv i en hage, för då sköter jag den själv och håller ordning som jag vill. Jag är ju petig med att mocka den och så. Och jag tycker även att hagarna är så pass små att en häst är lagom där. Men, jag har haft dåligt samvete för såklart behöver hon en kompis! De hästar hon hittills gått med har alla fungerat bra, men jag tycker det har funkat bäst med ston. Dock finns inte så många ston i vårt stall så det gick inte nu.  I alla fall släppte vi ut Jordan i Loretts hage och han blev överlycklig över att komma till en ny hage. For rundor, bockade och rullade sig. Lorett däremot rörde inte en fena. Stod bara och hängde vid grinden och ville komma in. Det var ju eftermiddag och snart dags för eftermiddagshö. Så länge vi stod där ville hon inte gå till Jordan så vi fick gömma oss bakom transporterna och då gick hon bort till honom och hälsade en gång och sedan var det tillbaka till grinden. Men det verkar ändå som att det kommer att funka. Vi får se idag när jag kommer till stallet hur det ser ut. Det enda är ju att Lorett bevakar sin mat noga, men de har ju två högar så det ska väl gå bra.

Slutar egentligen jobb nu på morgonen men vi har möte (igen på min lediga tid), så jag blir kvar här hela förmiddagen. Åker nog och kollar till hästarna sedan och mockar, sedan blir det hem och sooova! Är trött efter en jobbenatt.

Kommentera

Publiceras ej