Torsdag 1 mars

0kommentarer

Ja nu är det 1 mars och hörde precis på radion att det kunde bli upp mot 12° idag så nu ska jag strax åka till stallet och byta täcke på Lorett. Egentligen kunde hon nästan vara utan helt men ett tunnare får det bli. Sen väntar jobb så hinner inte göra så mycket med henne idag. Ev tömkör jag henne.

I fredags var det hoppning i min grupp. Vi hade jennifer då Lotta var på GHS. Vi var bara tre stycken så vi var i lilla ridhuset. Dock byggde Jennifer fram en bana som bestod av 7 hinder och 10 språng! Började med att hoppa fram på ettan, sedan ettan + tvåan och ett par hinder till. Då hade vi såklart redan ridit fram som vanligt där Jennifer var på oss mycket om att rida ut i hörnen och vara stadiga på ytter. Lorett kändes lite seg i början men kom igång fint efter hand. Sedan hoppade vi banan två gånger, lågt båda gånger men det var svåra vägar och korta avstånd. Första rundan gick sådär, mest för att jag glömde bort var jag skulle efter tvåan, trots att jag egentligen kunde banan. Men andra gången flöt det på jättebra. Superduktig Lorett som alltid gör det hon ska perfekt! Helene på Vie fick också till en fin andrarunda.

På lördagen red Julia Lorett och jag var kvar i stallet. Men fick ett SMS av Julia att komma ut och titta för "hon e jättefin!! kom å kolla!!!" så då fick jag gå  ut i ridhuset och kolla såklart. Julia hade dressyrsadeln och det såg verkligen bra ut. Spänstig fin trav och vilken ökad trav hon kan göra!

Söndagen blev det vila för Lorett då vi åkte till Göteborg. Var där uppe strax före 9 och såg tre hoppklasser, bla världscupen, och en showklass som var hoppning, körning, och dressyr med fjordingar. Och det var team Beerbaum mot Swedish Dreamteam, dvs Malin, Roffe och Douglas Lindelöw. Mycket kul! Rolig dag som gick allt för fort. Blev inget shoppat på mässan i år, mest pga kontantbrist. :( Men Lorett fick i alla fall ett nytt fint schabrak och fina boots av Julia. Det kan man se här

I måndags hade Julia hand om Whippen så då skrittade vi ut en sväng ner mot Viarp och sedan till höger. Härligt väder. Sedan red vi i ridhuset lite. Lorett var fin men jag gjorde inget avancerat, bara skritt trav och galopp på stora spår. Dock försökte jag mig på lite byten som jag vet att Lorett kan, men det gick väl sådär.  Julia var mycket nöjd med Whippen som var jättefin.

Tisdagen jobbade jag till 16. Hämtade därefter Julia på stationen i Landskrona och vi körde direkt till stallet. Julia tränade för Lotta, och det såg så bra ut!! Lorett ser ut att vara i superfin form. Själv red jag Cez samtidigt.

Igår onsdag hade vi också hand om Cez. Då det var fint väder beslöt vi att rida ut en sväng med hästarna. Skrittade ner mot Viarp, jag på Cez och Julia på Lorett. Men det är något konstigt med Lorett som började strax före jul, och det har bara synts när vi ridit ut och inte alltid. Men hon lyfter bakbenen väldigt högt emellanåt, spec höger bak, precis som hästar gör när de har transportskydd på sig. Fattar inte varför hon gör så!!?? Gjorde det några minuter när vi gick nerför och sen gick hon bra igen, men sedan hände det igen. Dock skrittar hon på med bra energi, och verkar inte besvärad av det. Och när vi sedan kom in i ridhuset syntes inget och hon såg fin ut som vanligt. Så himla konstigt. Har hänt vid ett par tre tillfällen nu, och bara ute på den hårda vägen.

Kommentera

Publiceras ej