Vila för Lorett

0kommentarer

Igår onsdag blev det vila för Lorett. Den var välförtjänt och säkert välbehövlig. I hagen går det väl sådär med nya kompisen så länge han håller sig på avstånd. Får hoppas hon släpper in honom i sin "flock" snart. Vill ju gärna hon har en kompis som hon kan klia med och så. Får i alla fall hoppas att det funkar så hon har en kompis när det blir sommar och de ska vara ute på natten.

Ganska skönt väder igår men tyckte det blåste lite kallt. Så var i valet och kvalet om jag skulle ta av täcket. Blev att hon fick på sig sitt tunna regntäcke. Hon tyckte nog det var lite skönt för så fort hon kom ut i hagen igen med det på sig så rullade hon sig. Julia bytte tillbaka på kvällen då hon var i stallet och red Whippen. Själv jobbade jag natt.

Idag ska det bli ännu bättre väder så då ska hon nog få slippa täcke helt. Jag jobbar själv natt igen + att vi har utbildning med jobb nästan hela dagen, så jag hinner inte mycket med henne idag. Så idag blir det Julia som tar hand om henne. De skulle visst rida ut.


Jag vilar! (bild från 2010)

Kommentera

Publiceras ej