Fin Lorett!

0kommentarer

Idag skulle jag träna för Hanna. Började med att rida fram själv ute i paddocken. Bitvis var Lorett superfin men jag "tappar" ju henne emellanåt. När Hanna kom började vi med att rida på volten och jag skulle försöka få henne mer böjd i bålen och inte bara halsen. Hon kändes ganska fin men jag ville att Hanna skulle känna på henne så ganska snart bytte vi plats. Och det blev så att Hanna red hela passet. Lorett såg superfin ut och fick verkligen jobba. Så nyttigt att se någon så duktig rida och förklara. Tror Hanna tyckte det var ganska kul att rida ponny. Hon lät lite förvånad när hon sa att " man måste ju faktiskt använda magmusklerna och rida mycket med sätet på henne". Så det är väl det jag behöver göra. Lorett har ju en tendens att dra mig ur sadeln och det gäller att kunna sitta till och få balans i henne. Hanna fick till jättefin samlad trav där hon emellanåt fick in svävande steg. Red mycket öppna och skänkelvikningar. Bestämde att Hanna ska rida henna ibland, och det förslaget kom från Hanna själv så lite kul hade hon nog :)

Hade ingen filmkamera med mig men filmade pyttelite med min mobil. Den är en gammal mobil så det går bara att filma 15 sek åt gången och kvaliteén blir dålig men bättre än inget. Det blev fyra små snuttar sedan var minnet fullt.

Nu ska jag bara själv försöka få till lika fin ridning. Lorett kan i alla fall. Och Lorett brukar ju se lika fin ut när Julia rider dressyr men hon är ju nästan aldrig hemma nuförtiden :(

Kommentera

Publiceras ej