Lörd 20/10: uteritt och sönd 21/10: trim i ridhuset

0kommentarer

I lördags var det härligt väder. Hade en jobbig huvudvärk men med lite Ipren gick det bra att rida. Red ut med Pernilla en härlig runda i t-shirt! Emma hängde även med då hon behövde sällskap för hon red ridskolans unga ponny Rizzla. Alla hästarna skötte sig fint. Pernilla bjöd även på fika och hembakta kardemummakringlor som vi satt ute och åt.
 
Igår söndag hjälpte jag först till att bygga bana nere i Viarp inför allsvenskan i hoppning för ponny. Tyvärr gick det inte bra för Viarp. Julia var iväg med dressyrlaget ponny som gått till final i div 2 och de slutade på andra plats. Starkt jobbat! Själv kände jag av min huvudvärk även idag och tog det därför lugnt resten av dagen. Bl a med ett par timmars soffhäng framför tv:n och världcupen i hoppning som sändes live!

Avslutade kvällen med att åka till Lorett och tänkte bara rida lite grann, men Hanna var i ridhuset samtidigt så jag red bakom henne och då tyckte Lorett det var så kul med Torina framför sig att hon fick världens energi. Jobbade mycket i galopp, och jag kunde höra Torina flåsa lite men inte Lorett inte. Hon har nog jättebra kondis tror jag. Dock var hon lite svår i traven, hård i munnen och jag fick inte till det riktigt. Då sa Hanna att hon precis ridit för Kyra och då tränat med att rida med en nosrem spänd på sadeln, På det viset kunde man inte störa hästen med oroliga händer. Hanna red själv så med Torina så när hon var klar så fick jag låna hennes och red lite till, och se helt plötsligt gick Lorett riktigt bra i traven, spec vänster varv. Dock lite svårt att svänga tyckte jag men det är då man ska jobba med sina skänklar och vikthjälper. Jag kommer att fortsätta rida så för det kändes mycket bättre för Lorett och för min ridning. Både jag och Lorett var lite svettiga efteråt.
 
Lite trött efteråt!

Kommentera

Publiceras ej