Tisdag 9/10 Metteträning & Onsdag 10/10 hoppträning

1kommentarer

Igår tisdag red jag dressyr för Mette. Som vanligt gick det jättebra. Hade faktiskt spö denna gång och det gick bra. Kunde peta till med det när vi red skänkelvikning längs spåret och då fick jag henne att tänka framåt igen så att hon ej blev hackig. Som vanligt är det jag som behöver tänka på en del saker. Att inte falla framåt, öppna upp bröstkorgen, känna båda sittbenen och ha lika mycket tramp i båda stigbyglarna. Inte heller flytta inner tygel över halsen mot ytter, utan istället få igenom Lorett genom att ta inner lite mot höften. Dessutom måste jag vara noga med ytter skänkel och se till att det är den som styr vägen. Och när jag känner att jag håller på att tappa formen på henne, ska jag rida framåt för att sen ta tillbaka, dvs variera tempot mycket. Puh, mycket att tänka på! Och det är säkert något mer som jag glömt nu.
 
Idag onsdag var det hoppträning, så idag var det banhoppning med tävlingsstuk så de red bana och de avslutade med att rida banan två ggr direkt efter varann så att det blev 12 språng, precis som det brukar vara på tävling. Lorett och Julia var jätteduktiga, Dock blev nog både Lorett och Julia lite trötta på slutet för då blev Lorett lite springig och då blir man lätt dragande för att försöka ha kontroll. Men annars superfin runda som innehöll en mycket bred trippelbarr!
 
 
 

1 kommentarer

Anna

17 Oct 2012 04:28

Hej, Jonna! Det är jätteroligt med filmerna från träningarna! Jag lär mig massor när jag hör Hanna där i bakgrunden! :)

Svar: :) Och Anna, tack för tipset om avelskursen!
Vem är Tiggelberg Lorett?

Kommentera

Publiceras ej