Onsdag 19 sep; dressyr för Lotta

1kommentarer

Eftersom det inte kändes bra igår, och det var jag som skulle rida, var jag tvungen att göra något. Sagt och gjort, kollade om Lotta kunde ha privatlektion med mig och det kunde hon. Och idag kändes det helt annorlunda. Red i ridhuset och var helt själva där. Hade faktiskt både spö och sporrar idag, och hon kändes pigg utan att vara spänd. Kunde t o m peta lite på bakbenen med det och då fick hon världens aktiva galopp. Vi red en del övergångar, öppna, serpentiner med volter, skänkelvikningar, förvänd galopp och även öppna i förvänd galopp. Tränade lite byten, genom att vända tvärs över ridbanan och sen göra bytet. Avslutade med ett par ökningar snett igenom. Superbra träning och Lorett var finare än finast och jobbade på jättebra. Länge sedan hon kändes så fin när jag red. Men det är så bra att rida privat och få hjälp.  Och mjuk och fin i munnen trots att hon fortfarande går med det tvådelade med fasta ringar. Hon blev lite svettig så det börjar bli dags för klippning snart. De gånger hon kändes lite mindre fin är då jag blir lite sen med mina hjälper. Måste vara lite snabbare. Har fortfarande även problemet med att jag faller framåt i sadeln, men idag sa Lotta något som hon säkert sagt tusen gånger tidigare men idag klickade det, och det var att jag skulle tänka på att axlarna kom bakom höfterna, dvs lite snett neråt i sadeln skulle jag sitta. Så helt plötsligt kändes det mycket bättre och enklare.
 

Svettig Lorett får ta några tuggor gräs efter träningen.
 

1 kommentarer

Anna

21 Sep 2012 07:27

JA! Axlarna bakom höfterna. Det sa hon till oss i onsdags också. Ett nytt uttryck. Har hon varit på kurs :)?

Svar: Tror inte hon varit på kurs men kanske hennes tränare varit det? :) Hoppas du också fick en bättre ridning av det. Kram
Vem är Tiggelberg Lorett?

Kommentera

Publiceras ej