Ny vecka mån - ons

1kommentarer

Fortfarande kallt ute och minusgrader på nätterna. I måndags red Julia lite i paddocken. Skönt att slippa ridhuset. Dock har den lilla sol som synts till lockat fram både mygg och eksem på Lorett. Hon har lyckads klia sönder sin hals på båda sidor. Blivit riktiga sår där. Så nu har eksemtäcket åkt på. Igår tisdag var det ganska skönt ute.  Det blev Loretts vilodag och Julia var hos henne och mockade. De gick även en runda.
 
Lorett i Monty Roberts-grimman "duallly halter"
 
Själv jobbade jag hela tisdagen och när jag slutade körde jag nästan direkt och hämtade Julia och sen körde vi till Dagstorp på årets sista hingstvisning.  Många fina hingstar där, bl a var Malin B där och visade sina tre, men vi hittade ingen ny favorit. Dock såg vi tre fina där, och det var en 19-årig skimmel som gjort "allt". Han hette Clinton II. Den andra fina vi såg var Conzil efter Cristo-Contender. Och den sista vi såg var en 18-åring som heter New Balance. Visade dressyr riden i hoppsadel.  Han var fin men för liten. Så vi väljer fortfarande mellan Last Man´s Hope och Canterbury. Om ni vill titta på hingstarna, så finns webb-sändningen här. Viisningen höll på till cirka 21 och precis när det var slut lottades fodersäckarna med pellets som stått i manegen ut till några i publiken och mitt namn lästes upp! Så vi vann 25 kg pellets till Lorett. :)
 
Idag onsdag red jag Lorett. Gick ner till Viarp och var med på Lottas dressyrspecial. Lorett var superfin! Vi tränade mycket övergångar och i alla övergångar skulle vi tänka att hästen rörde sig uppför en trappa, och sen göra övergången. Funkade riktigt fint. Lorett kändes pigg och framåt men inte stark. Tillbaka i stallet tvättade jag såren som ser lite infekterade ut med klorhexidinshampo och satte sedan på Helosansalva på ena sidan. På andra sprejade jag på något som Hanna hade fått av Helena från Horseware på Irland som skulle vara bra. Får se i morgon hur det ser ut.
 
over and out!
 
 

1 kommentarer

Mor-mor

13 Apr 2013 09:09

Grattis Lorett till Peletts!

Kommentera

Publiceras ej