Lite mer på G

0kommentarer

Jag och Lorett fick som sagt rida i ridhuset igår kväll eftersom världens oväder drog igång precis när vi skulle rida. Gick bra att rida i ridhuset. Lorett brydde sig inte om att det smällde lite, inte ens när ljuset försvann brydde hon sig. Blev inte helmörkt, och kom tillbaka efter cirka fem minuter. Lorett kändes fin och framåt. Dagen före, dvs i fredags blev det återigen en tur på stubben. Denna gång hade jag sadel så då blev det lite galopp. Hon var lugn men då jag ställde mig i lätt sits blev det lite fart på henne. Snabb är hon! 
 
Idag har vädret slagit om och blivit lite kyligare men rätt ok ändå tycker jag. Red med dressyrsadeln i paddocken och hade lite travcavaletti. Red även förvänd galopp i tre bågar vilket hon gjorde bra. Tränade mycket på övergångar. Hon börjar som sagt komma igång lite mer nu. Det får bli så att hon bestämmer lite hiur mycket vi kan rida. Nu känns hon väldigt pigg, framåt och fin!  Fram till jul kan vi säkert rida på ganska bra, men sedan får det bli nedtrappning. 
 
Läste precis på FB att fölvisningarna av årets föl startat. Och det var ett Canterbury-föl med och den fick 48 p och var högst bedömda hoppföl. :) Nedan finns en liten filmsnutt på fölet. Är visst till salu! 
 

Kommentera

Publiceras ej