Regn och åska

0kommentarer

Vilket väder det varit hela förmiddagen. Inte nog med att det regnat i princip hela natten, utan det fortsatte hela förmiddagen och även rejäl åska. Åkte till stallet tidigt och satte på Lorett regntäcket för att inte eksemtäcket skulle bli blött och körde hem igen. Hann dock bara vara hemma en liten stund så satte det igång att åska och blixtra. Åkte då tillbaka och tog in henne. Passade på att mocka mina tre boxar jag har nu, och tänkte hela tiden släppa ut Lorett igen. Lorett ville dessutom ut, otålig i stallet. Dock slutade aldrig regnet och åskan, och när jag var klar och skulle köra provade jag att släppa ut henne. Tyckte då det började ljusna. Men hann inte mer än ut med henne så öppnade sig himlen igen!
 
Själv hann jag precis in i ridhuset och fick stå där tills det lugnade sig igen. Började även åska på nytt, så då åkte Lorett in igen! Fanns en del hästar inne så hon hade sällskap. Får hoppas det klarnar upp till eftermiddagen så kan hon gå ut en liten stund då kanske. Skulle sen köra från stallet men upptäcker då att det väller in vatten vid Cez box. Fick skyfflat undan en hel del, men nästa skyfall kommer att fylla upp där igen tror jag. Lotta ringde precis då och undrade om vi kunde ta in alla hästar, men då jag var ensam kvar vid det laget, så gick inte det. Är inte så glad att ta in vissa hästar när jag är själv i stallet. 
 

Kommentera

Publiceras ej