Stubb och nedräkning

0kommentarer

Har blivit mycket stubb-ridning senaste dagarna. Senast idag då jag och Lorett red själva. Egentligen mysigast att rida själv för då kan jag själv helt bestämma vad vi ska rida. Och dessutom blir Lorett lite lugnare när vi är själva. Känns i alla fall ganska pigg och fin. I fredags red jag ute på stubben med Hanna. I lördags red jag själv i ridhuset på förmiddagen. Var lite regnigt då. Gjorde lite WE-övningar bl a dubbelslalom och Lorett kändes jättefin. I söndags fich hon vila. Det var Vallåkra-träffen och i år hade de flyguppvisning med JAS som sista höjdpunkt. Vi hade tagit in alla hästarna tills dess och Lorett stod även med bomull i öronen, och tur var det för jäklar vad det dånade när JAS flög rakt över stallet, och inte en eller två ggr utan cirka 8 ggr. Ngra hästar blev jätterädda men de som stod med boumull i öronen brydde sig inte ett dugg. Gick en sväng med Lorett på kvällen då hon var rastlös. Igår måndag red vi ut ett gäng på stubben, men jobbigt när man är för många.  Idag kändes det bättre när vi var själva. Fick mumsa på ngr goda äpplen plockade i Ottarp som hon fått av Pernilla. Nu väntar jobb för mig.
 
 
 
 
Och just det, bara tre dagar tills Julia är hemma igen! :) Tomt i stallet utan henne. 
Julia i Grand Canyon!

Kommentera

Publiceras ej