Dag för dag

0kommentarer

Helgen som gick jobbade jag men var ändå i stallet så klart. I lördags var jag nere och hjälpte Stella på ridningen, och hon hade Morris och var duktig som vanligt. Man ser verkligen framsteg. Red Lorett barbacka i ridhuset på eftermiddagen, och först kändes hon lite seg, men sedan kom en häst till in i ridhuset och då kändes Lorett mer framåt direkt. Var riktigt fin att rida. Hennes skänkelvikningar har blivit så bra. Kanske lättare att sätta benen åt sidan än under tjocka magen?!  Red i alla fall i alla gångarter och cirka 45 minuter allt som allt.
 
I söndags red jag som vanligt med Helene och Sus. Hade egentligen planerat att rida ut men det började regna så det fick bli ridhuset. Plockade fram lite travbommar och Lorett var jätteduktig och fin som vanligt. Travade även över ngt kryss. Lorett kändes precis som vanligt och jag blev helt sugen att hoppa ett litet kryss med henne, som Sus och Dakenda gjorde, men såklart gjorde jag inte det. Tror Lorett gärna hade velat för när Helene höjde upp och Dakenda hoppade, så märkte jag på Lorett att hon blev taggad. :) Red i dressyrsadeln. 
 
I måndags blev det återigen ett barbackapass men idag blev det bara skritt och trav cirka 20 minuter. I tisdags skrubbade jag hela hennes box så nu är där julfint. Ska pynta lite på fredag. På kvällen efter jobb, blev det ett longeringspass. Hon var lite seg till en början men kom sedan igång bra. Kunde longera ganska mycket längs fyrkanten i början. eftersom vi var ensamma Gillar inte att det blir på volten hela tiden. Mot slutet kom Helene in i ridhuset för att prata lite, och då passade jag på att ta lite galopp med Lorettan. Tycker det är lite otåckt eftersom hon ibland blir så vild och bara drar iväg i galoppen jättefort. Men faktiskt skötte hon sig bra idag. Ruskade lite på huvudet men inget mer. 
 
Idag onsdag blev det vila för Lorett. Jag var hos henne på förmiddagen och mockade och åkte sen ner till Julia för att äta lunch med henne och även titta lite när de hade löshoppning med sin unghäst. Gick riktigt bra. Var sedan tvungen att köra då jag skulle till jobb, så jag missade tyvärr när de skulle löshoppa Fiffi. 
 
 
Cloe och Julia står beredda!
 
Fiffi väntar på sin tur!

Kommentera

Publiceras ej