sön - tis, 3 - 5 februari: än är det vinter kvar....

0kommentarer

I söndags red Julia i ridhuset mitt på dan. Vill ju helst inte att hon rids på sin utetid nu på vintern när de är ute så få timmar, men ibland blir det så. Hon hann i alla fall gå ut lite efteråt. Jag satt med i ridhuset och Lorett såg fin ut som vanligt. De red nog inget särskilt tror jag. Mest skritt, trav och galopp bara. I ridhuset samtidigt hade Hanna tömkörning med Emma och Tinas hästar och jag passade på att titta lite och fråga hur hon tänkte när hon gjorde vissa saker. Hon är ju så duktigt med hästar och det är alltid kul att höra vad hon tycker. Alltid lär man sig något. Båda hästarna såg fantastiska ut! Jag ska nog tömköra någon dag snart.
 
Igår måndag jobbade jag hela dagen så Julia tog Lorett. De hade ridit ut på grusvägarna då det idag var plusgrader och ganska mjukt ute. Julia tog också av broddarna. Jag var bara en sväng till stallet efter jobb och fodrade havre och betfor till alla hästar då Steen var bortrest och Lotta jobbade kväll. Dock fick Lorett stå med stalltäcket hela kvällen. Lite ombyte från utetäcket.
 
Idag har jag också jobbat hela dagen men idag hann inte Julia ta Lorett så jag åkte först till stallet direkt efter jobb och snabbmockade, och körde sedan hem ett tag. Tänkte att Julia kanske skulle hinna komma ändå men nej. Så jag åkte tillbaka och red mellan halv åtta halv nio. Hade dressyrsadeln,  dressyrtränset och tvådelade bettet. Även mina små sporrar. Började med att låta Lorett trava fram i sin egen takt idag, utan att vara på henne om att gå mer framåt. Och faktiskt kom hon igång riktigt fint efter ett tag. Hon var mycket fin idag, även i traven. Jag koncentrerade mig mycket på min egen sits idag, att jag absolut inte fick falla framåt. Gick ganska bra.  När jag fixat klart med Lorett och skulle köra hem ser jag att det börjat snöa! Har redan lagt sig. Ja ja, det är ju bara början på februari, och långt till våren. Lorett är i alla fall redo för snön, hon har halstäcke,  broddarna kom på idag igen, och snösulor har hon ju. :) Tyvärr inga foto på Lorett idag. :( Men två foto på snön!
På väg hem från stallet!
Hemma!

Kommentera

Publiceras ej