23/1-2013: markarbete med lite hoppning

1kommentarer

Egentligen skulle Julia hoppat Lorett idag men då hon fått feber och är sjuk blev det jag som fick hoppa Lorett. Dock hoppade vi inte för Hanna då hon inte hade hoppträning denna veckan, utan vi hade bestämt att hoppa själva med Emma och Tina. Blev mer ett markarbetespass med lite hoppning. Övningen tog vi från Lotta Björes och Sylve Söderstrands träningsbok som jag har, men då jag letade på Jump Clubs hemsida hittade jag direkt den övningen där. Här finns den med all text om hur den ska ridas, men så här såg den ut.
 
Det var blandade övningar med dressyrinslag. Red drygt en timme. Ångade om hästarna när vi var klara, och de hade is i känselhåren runt mulen!  Roligt var det och Åse var en duktig "Lotta Björe". Dock gjorde vi en ändring på övning A. Det skulle vara travbommar men vi fick inte ihop avstånden. Blev trångt att rida på och eftersom det var så långt emellan tog hästarna det för studs och ville galoppera. Ändrade då detta till fyra vanliga travbommar med cirka 1,10 mellan alla fyra bommar. Och i övning B hade vi bara  två galoppbommar enl skissen och lade de andra två mittemot. Lorett var som vanligt superduktg och pigg och framåt. 

1 kommentarer

Pernilla

24 Jan 2013 16:45

Tog in Lorett från hagen idag, och hon var pigg & glad, och jäkligt nöjd efter passet igår.

Svar: Va bra! Jag var också nöjd. Idag fick hon vila. Var nog ganska nöjd med det också! :)
Tiggelberg Lorett

Kommentera

Publiceras ej