Fre - lör 18 - 19/1: ridhuset med Julia

0kommentarer

Åkte till stallet med Julia på eftermiddagen i fredags. Julia red cirka 40 min i ridhuset, ett lugnt och lagom pass. Sen fick jag skynda till  jobb.
 
Lördagen var jag ledig några timmar mitt på dagen. Träffade Julia i stallet och eftersom vi var ensamma där tog jag fram lite bommar. Hade sett en övning på en blogg som jag tyckte Julia och Lorett kunde prova. Nu blev det så att lite folk dök upp i ridhuset innan jag byggt klart och kortade då ner övningen till hälften så att vi inte ockuperade hela ridhuset. Kan ta hela övningen en annan gång. Det var i alla fall en travserie med fyra bommar och en liten studs med tre plastcaveltti och ett litet hinder där man skulle hoppa det genom en 10-metersvolt.  Filmade några sekunder, men sen tog batteriet slut. Julia hade med sin kamera och vi tog några fina foto utanför ridhuset, då det var strålande sol. Dock väldigt kallt, cirka -7°.
ovning_tisd
Här är övningen, och här är bloggen där jag hittade den.
 
Däretfter hann vi köra en sväng till Åstorp som hade årets första nationella tävlingar upp till 1,40. Vi ville se Fetcher som skulle vara med, då han är en av hingstarna vi tittat på. (se under avel). Dock hann vi inte se honom hoppa,men vi såg honom på framridningen. Cool hingst som såg superfin ut. Stor och maffig.  Såg sen att han vann 1,40-klassen! Fick sen skynda till jobb. 

Kommentera

Publiceras ej