Jan. 06, 2013

0kommentarer

Både Lorett och MP ser trötta ut efter dagens pass i ridhuset!
 
I fredags red jag Lorett och hon var superfin. Hade bestämt att vara med på Pay and Ride i viarp och rida LA1.Dock blev hon spänd inne på banan, men var som sagt superfin innan dess. Efteråt åkte jag, Julia, tina, och Åse till HFRK och tittade på hoppning. Kul! Det var trettonspelen och Lorett och Julia har ju varit med flera år tidigare, dock inte i år då Julia inte har någon tävlingslicens än. Dock har de nuförtiden även med storhästar och det är ju kul att de mixar.
 
Igår lördag red jag och Åse ut en lång runda i det härliga vädret! Kändes nästan som vår. Red ner mot Ottarp men svängde höger en bit innan och red grusvägen ner till härslövsvägen. Kunde trava hela den biten då det var mjukt efter allt regn. Sedan red vi uppför backen mot Härslöv där Lorett drog på i ökad trav! Kände kanske på sig att jag hade brått till jobb :-). Pigga, glada hästar både Lorett och Fiffi men glömde tyvärr fota. Dock började båda med att bli jätterädda för en annan häst som kom runt hörnet precis vid stallet, och Lorett vände på en femöring och galopperade iväg en bit innan jag fick stopp på henne. Men efter det var de lugna och det var en härlig tur på drygt en timme.
 
Idag red Julia och Tina tidigt i ridhuset då de skulle till HFRK efteråt och titta på tävlingar även idag. Lorett såg fin ut och det blev drygt en halvtimme. Jag satt och fikade på läktaren. Helene var där och red Cez samtidigt så det var kul att träffa henne med! Sedan mockade jag och åkte sen hem och vilade för att orka med en natt till på jobb.

Kommentera

Publiceras ej