Jan. 24 - 25, 2013: vila och tömkörning

0kommentarer

Busig?? Jag??
Tömkörning blev det idag och fin som vanligt var Lorett, men oj så mycket bus! Började i vänster varv och när hon travat lite hördes ett litet ljud från taket som tydligen var "jättefarligt" och sen var uppvisningen igång med skengalopp och bakutsparkar. Som tur var kunde jag hålla kvar henne. Höll på en bra stund innan jag fick stopp på henne. Ganska kul att se att hon brallar ibland men var rädd att hon skulle skada sig. Hade jättefin trav efteråt! Bytte sen varv och nu var hon som vanligt. Dock fick jag fram fin trav även i detta varv, fast ltie mer avspänd. Igår vilade hon så det kanske var därför hon var extrapigg. Härligt väder idag så jag skyndade mig och släppte ut henne i hagen igen. Nu väntar jobb för mig! :)

Kommentera

Publiceras ej