Jun. 15, 2013

0kommentarer

Blir det någon bebis därinne månntro?
 
Igår fredag fick Lorett ta det lugnt. Hon var fortfarande brunstig men mycket mindre, vilket vi tolkar som att ägget nu släppt! Lät henne gå utan täcke ett par timmar då det var blåsigt. Hade haft regntäcket på natten och förmiddagen då det regnade men var tyvärr "kliig". Antar att det finns mygg inne i stallet på natten, så hon måste nog ha det på sig även då.
 
 
Idag lördag tänkte jag rida ut en sväng då hon verkar lite uttråkad av att bara gå i sin lilla hage. Dock har hon äntligen "hittat" längst ner i den, och upptäckt att där faktiskt finns ganska mycket gräs! Red i alla fall ut och ner mot dammen och märkte att hon var ganska pigg. Blev ganska mycket trav dit. Skrittade sedan över vägen och upp runt fältet. Lite trav även där. Här ville hon helst galoppera men jag var envis. Trav fick det bli. Red sedan ner till dammen igen och sedan travade vi hela vägen tillbaka till stallet. Mysig tur på pigg häst. Släppte ut henne när vi kom tillbaka och passade på att mocka i hennes hage, och tog då ovanstående foto. När jag sen skulle köra för att åka till jobb, började det regna och då tog jag in henne då klockan ändå var ganska mycket. Vill helst inte att eksemtäcket ska bli blött. Och tur jag gjorde det för strax därpå vräkte regnet ner och det började åska och blixtra.

Kommentera

Publiceras ej