Avelsfunderingar 2! Last Man's Hope

0kommentarer

Har pratat med en tjej som föder upp hästar och hon har valt LMH till sitt sto. Jag undrade hur hon tänkte kring hingstvalet. Hon svarade så här:
 
Jag tittar på "1000" olika ting. När det gäller att hitta rätt hingst till vår ZaZa så kräver jag bra Extriör, "lätta" hingstar (Inga Grova Killar går på henne då hon själv är av den grövre modellen). Tycker efter att ha sett LMH att han passar vår fina tjej som handen i handsken. Att han sen hoppade fantastiskt bra gör ju inte valet svårare.Frågar du mig är LMH absolut inte för grov tvärt om tycker jag han är av den lättare modellen men ordentligt och rätt musklad(såklart) i sin kropp.
Jag har tyvär verken sett eller vetskapen om stam på ditt sto så om LMH passar henne eller inte vågar jag såklart inte svara på.Ps. LMH rör sig jätte bra med plus för galoppen så gången är nog inget problem ;-) Lycka till med ditt hingstval och kommade föl. Mvh Jessica
 
Last Man's Hope! Ganska snygg han med. :)

Kommentera

Publiceras ej