Lördag-söndag-måndag: 23-25 mars

0kommentarer

 
I lördags hade jag bestämt med Åse och Pernilla att rida tillsammans. Bestämde på eftermiddagen då det oftast är tomt i ridhuset den tiden på lördagar. Men inte denna lördag! Åse sköt upp sin ridning till senare men det kunde inte jag eller Pernilla. Rörigt värre i ridhuset. Jag och Pernilla ville rida lite bommar och hoppa lite smått, vilket vi gjorde med Julia till hjälp. Några red samtidigt dressyrprogram och någon red bara runt lite. Allmänt rörigt vilket resulterade i ett ridpass som inte var särskilt lyckat.
 
I går söndag red Julia ner till Viarp tillsammans med Hanna på Torina. Jag åkte ner och tittade lite på slutet och det såg så bra ut. Gjorde fina galoppombyten på medellinjen. :)
 
Idag måndag var jag ledig! Julia var med Stella på prova-på-ridning och det kunde jag ju inte missa. Såg så fint ut så när Stella red på söta Blomberg. De fick skritta och trava lite + träna på balansen genom att hålla armarna rakt ut, händerna på huvudet, axlarna, knän och lår, och sen fick de sjunga det!
 
Efter lunch på Burger king och em-fika hos farfar åkte jag och Julia till Lorett. Julia kömkörde henne och det såg riktigt bra ut. Julia tränade också på att Lorett skulle gå och lyfta hovarna. Gick bra i början men sedan tröttnade Lorett.

Kommentera

Publiceras ej