Extra mamma-mat!

0kommentarer

 
Fölet är inne i en växtperiod just nu så jag ger Lorett något kilo extra hö ute i hagen mitt på dan. De får ju frukost ute vid halv sju och sen får de eftermiddagshö inne vid 15-15:30. Tycker det är ganska länge att gå utan nu, så de dagar jag har möjlighet, får hon lite extra. 
 
Minnet är dåligt så jag minns inte vad jag och Lorett gjorde i tisdags. Hmm. Men i onsdags red vi i alla fall ut på förmiddagen med Hanna och Torina. Blev en lång härlig runda på 1,5 timme. Grusvägen mot Ottarp, ner för södra viarpsvägen där vi kunde hålla igång i trav hela vägen, och sen uppför den lilla backen mot Härslöv. Här blev det en liten galopp men för första gången sedan dräktigheten kände jag att hon var lite trött i galoppen. Skrittade sen genom Härslöv och lite trav förbi bostället. I torsdags fick hon vila igen eftersom jag tyckte hon gått hårt på uteritten. Själv var jag hos Julia i Flyinge. Vi åt lunch på restaurangen och sen tittade jag när de tömkörde sin unghäst för första gången. Duktiga hästar och tjejer!  I fredags var det lektion i viarp. Vi hade Hanna då Lotta var ledig. Kul övning där vi red som ett x genom x hela tiden. Raka hästar först och sedan formade. Både i trav och sen även galopp. Då skulle vi trava in i första "snedden" och sen fatta galopp och fortsätta i galopp ett varv. Lorett var fin men blev efterhand mer och mer laddad så till slut sprang hon bara. Blir ofta så när det är för många ekipage runt om henne. Igår lördag blev det en liten kort uteritt barbacka tillsammans med Dakenda och Helene och Sus. Idag red vi också tillsammans men då i ridhuset och vi hade lite markarbete. Idag var Lorett fantastiskt fin! Lagom framåt, fin trav och på gott humör. :)
Lorett och Dakenda kollar in varandra! 

Kommentera

Publiceras ej