Frihetsdressyr och Bruces skog

0kommentarer

I  fredags var jag och Lorett ensamma i ridhuset. Longerade henne först i trav på en 30-metersvolt. Hade även lagt ut fyra cavaletti på böjt spår. Hon var riktigt fin. Efter det släppte jag lös henne och tränade lite frihetsdressyr. Har ju varit inne på det tidigare och såg nu en liten filmsnutt på Julias blogg när Bo Jenå gjorde det med en flyingehäst, och tänkte jag också ville prova. Det jag gjorde var att hon fick trava över bommarna lös, och det gjorde hon bra. Första gången sprang hon sidan om men sedan fattade hon vad jag ville. Sedan tränade vi på bugning. Vet inte riktigt hur man gör men jag provar mig fram. Fortsatte även med vår träning av spansk skritt. Allt gick jättebra. Hon fattar fort, och vill mycket. Hon vet ju hon får godis som belöning! :)
 
 
 
 
Igår lördag skulle vi köra en provrunda med nya transporten. Blev då att vi körde till Bruces skog där vi mötte upp Linnea och hennes häst och sedan red Julia och Lorett med dem en lång runda i skogen. Själv roade jag mig med att läsa Flyinges nya bok, Jättebra!
 
Flyinge_parmoverdrag_22e

Kommentera

Publiceras ej