November

0kommentarer

                                       Passar på att äta lite gräs på vägen in!
 
Märks att det blivit november för nu har regn och blåst blivit vardag. Såhär snygg såg Lorett ut när jag kom idag. Fattar inte vad som tagit åt henne. Hon brukar vara ganska renlig av sig. Och hon var lika lerig på andra sidan. Tyvärr blir det lerigt både i hagen och på vår ridslinga så nu kan man inte rida där längre för dels är det för halt och dels blir det djupa spår och i hagen försvinner det lilla gräs där var rekordsnabbt. I fredags fick hon vila, och igår blev det en liten barbackaritt på 20 minuter. Skrittade ner till flygfältet och hem igen. Lorett kändes pigg och fin. Idag hade jag bestämt att rida rundan som går på grusvägarna fram till Härslöv. Jag och Lorett fick med oss Hanna och Torina. Precis när vi skulle iväg öppnade sig himlen. Väntade tills det lugnat sig lite, men red sedan iväg i alla fall. Bestämde att vi skulle rida rundan baklänges, men så besvikna vi blev när vi kom ut ur Härslöv och skulle skritta genom gården bort mot grusvägen, så var den vägen avstängd. De hade satt upp staket och grind. Var bara att vända. Hittade någon liten grusväg som vi travade på. Skrittade sedan ner till Härslöv och red där andra hållet bort mot dammen till den lilla grusväg där finns. Galopperade där tills den tog slut, och vände då och galopperade tillbaka. Skrittade sedan hem längs slingan, då klockan blivit mycket och vi inte hann rida runt, men det var som sagt lerigt och värre blir det med mer regn. Blev i alla fall en härlig runda på dryga timmen. Julia har varit kvar på Flyinge denna helg, så Lorett och jag känner oss lite ensamma i stallet, men nästa helg är hon på plats igen. :)
 
På väg!
 
Photo: Tillbaka i sadlen där jag hör hemma, bästa bästa Natty Light, vad jag tycker om dig ♥ #flyinge #hippolog #lycklig
             Julia red Nutty Light på Flyinge både igår och idag!

Kommentera

Publiceras ej