16 oktober

0kommentarer

I söndags blev det en barbackaritt för Lorett med Julia.  Blev enbart skritt då de hade sällskap av TIna och Chessie och de visst hade mycket att prata om. Mysigt för både hästar och tjejer tror jag.
 
I måndags red jag på kvällen i ridhuset. Vi var där helt själva och jag tycker det är skönt men Lorett blir lite seg. Lade ut tre travbommar på böjt spår som vi travade över ngr ggr i båda varven. Hon kändes jättefin med det. Dock var hon seg när vi skulle galoppera så då struntade jag i det. Red cirka en halvtimme.
 
Igår tisdag slutade jag halv fyra så då hann jag komma till stallet innan det blev mörkt och passade då på att rida ut. Red med dressyrsadeln och travade ner till dammen och förbi dammen. Vände sedan och tog vänster galopp tillbkaka till slingan, och på slingan blev det avbrott till höger galopp, och sedan trav sista biten hem. Pigg och glad Lorett. Härlig kväll att rida ut. Idag blir det vila för Lorettan.
 
 Bästa och finaste utsikten!
 

Kommentera

Publiceras ej