Härliga höstdagar!

0kommentarer

Har varit en riktigt fin höst så här långt. Hoppas det håller i sig. Snö och kyla får gärna lysa med sin frånvaro hela långa vintern! Dagen efter clinicen dvs i torsdags fick Lorett ta det lugnt. Själv jobbade jag men Julia var hemma från Flyinge så hon åkte till Lorett på kvällskvisten. Hade blivit ett litet joggingpass i ridhuset. Lorett fick nytt täcke, då hennes vanliga hösttäcke börjar bli för litet, ett "mammatäcke" alltså. Gick inte att spänna ut magremmarna mer på det gamla, och jag vill inte att det ska spänna om magen på henne.
Lorett i sitt nya täcke!
 
Igår fredag blev det mer shoppat! Jag har ju ett tag drömt om en ny transport, och när jag läste denna artikel http://na.se/nyheter/askersund/1.2253203-skadad-hast-avlivad-pa-riksvag-50 bestämde jag mig. Golvet i vår gamla transport började bli dåligt i kanterna, och själva väggsidorna började också gå sönder. Nu åkte vi till Ängelholm och beställde en Cheval Liberte, och de tog den gamla i inbyte. Hade jag väntat ett år till hade jag inte fått ut något alls för den tror jag. Det är CL:s enklaste och billigaste släp, men ändå nytt och fint och med aluminiumgolv! Kommer om cirka tio dagar. :)
 
På kvällen red jag lektion i Viarp. Hade önskat WE-övningar, och det blev väl inte så mycket som jag önskat men lite grann i alla fall. Lorett var superfin och gjorde alla övningar riktigt bra. Det enda vi behöver träna på är att ta det lugnt! För i slutet hade vi en övning där vi travade slalom och skulle bryta av till skritt och skritta ett par steg mellan varje kon och det tyckte Lorett var jättejobbigt!  :)
 
Idag lördag blev det vila för Lorettan. FIck gå ut och mumsa lite gräs en liten stund på kvällen.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej