Stilstudie på snygga Lorett

0kommentarer

Blev en rejäl storm i måndags. Hjälpte Lotta att ta in alla hästar redan vid 12-tiden för redan då var det blåsigt och Lotta ville ha dem inne innan det satte igång på allvar med blåsten. Blev vila för Lorett denna dag. Skulle egentligen jobbat till kl 21 men vid 16:30 åkte stora trädet utanför fönstret så då kompade jag ut och körde hem. Körde inte inom stallet för jag visste att H var på väg dit och hon skulle kolla att att allt var bra med Lorett. Hon ringde och sa att Lorett var lugn men att elen ej funkade där. Då kom jag på att vattnet inte heller brukar funka då, så H händge in en hink till Lorett. Och tur var det för nästa dag var den tom och deras vatten hade inte fungerat. Åkte till stallet vid 8-tiden på tisdagsmorgonen och då skulle precis hästarna ut. Blev senare då Steen fått kolla över hagar och fixa trådare som blåst sönder, och vänta på att det skulle ljusna.. Vi var ngr stycken som kommit tidigt så vi hjälptes åt att släppa ut dem. Som tur var hade alla hästar vatten i hagen. Var nog bara H hästar och Lorett som haft vattenhink i boxen. Fortfarande ingen ström, men då jag inte började jobba förrän kl 13 gick det ändå bra att mocka då det var dagsljus. Blev ännu en vilodag för Lorett.  Körde inom stallet när jag slutat jobba men där var det svart som natten. Ingen el. Hjälpte Steen och Lotta att kvällsfodra med hjälp av varsin pannlampa. Körde sen hem, och strax efter fick jag sms av Lotta att elen var tillbaka!
 
 Igår onsdag firade jag först min brorson som fyllde 18! Hann ändå rida igen i sista onsdagsgruppen nere i viarp för Lotta. Gick ganska bra trots att vi gjorde mycket öppnor, både i trav och galopp. Men kul, för Lorett kändes vädigt pigg och glad. Ibland är hon som en duracellkanin!  Idag blev det lite travbommar i ridhuset framåt kvällen. Först var vi ensamma i ridhuset och då kändes Lorett lite seg. Men sedan kom två till, bl a hennes gamla kompis från förra stallet, Jacpot, och då blev det genast roligare. Hon travade väldigt fint över de tre bommarna. 

Kommentera

Publiceras ej