Dressyrträning

0kommentarer

Igår var det dags för Lottas träning nere i viarp, men då Julia kom hem från Flyinge och var riktigt sugen på att rida, och jag är den snälla hästägare jag är, så fick Julia ta träningen. :) Var nog ett bra beslut för både häst och ryttare såg riktigt nöjda ut. Lorett gick som en klocka, och hon kämpade på bra. Har ju inte dressyrtränat på länge. Men hon såg riktigt fin ut både i trav och galopp. Öppnorna och skänkelvikningarna gjorde hon också bra. Lotta hade sagt till Julia att hon såg "jättefin" ut. Roligt! De red på utebanan i Viarp då det var ett strålande väder. 
 
Idag blir det vila för Lorett tror jag. Julia har redan åkt till Flyinge. Jag och Pernilla ska åka ner sedan. Är elitfölauktion idag som jag och Julia vill se, då ett Canterburyföl blivit utvald till denna, och Pernilla var sugen att se hur Julia bor. Anledningen till att Julia åkt ner tidigare är att det är en gammla konfirmationskompis till henne som äger C-fölet, och hon behövde lite hjälp. Så då var Julia snäll och körde ner tidigt och missar Stellas ridlektion som hon gärna vill vara med på och hjälpa Stella, men det har jag lovat att göra idag innan jag och Pernilla kör.
 
Lorett och Chessie spanar efter kvällsmaten!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej