Sep. 05, 2013

0kommentarer

Bonus för Lorett med att flytta ut i lilla stallet är att hon får kli av Torina varje dag! Så även igår :)

Gårdagen blev också den vila för Lorett, då jag först jobbade hela dagen och sen hade möte på kvällen. Hann mocka Loretts box och hage  emellan, och efter mötet mockde jag åt Cez. Fixade även hans hage och borstade av honom. Borstade även lite på Lorett, men sedan var klockan 21 och det var dags att åka hem.
 
Under hela sommaren har flugorna varit mycket jobbiga för Lorett så hon har gått med flugluva ganska mycket. De brukar vara i och runt ögonen men sista tiden när jag kommit till stallet har de suttit precis i virveln mellan ögonen. Igår hade det t o m börjat bli ett litet sår där. Hade gått utan luva. Satte på tjockt med salva men när jag var hos henne idag på förmiddagen var det ett riktigt sår! Så nu får hon ha flugluvan hela tiden tills det är läkt. På kvällen när jag var i stallet tvättade jag av det noga och satte på ny salva och flugluva. Red ett dressyrpass i paddocken och hon kändes riktigt fin. Red lite blandat öppnor, skänkelvikningar, och förvänd galopp. Gjorde också mycket övergångar och hon känns väldigt lyhörd och arbetsvillig. Hade även Hannas hästar att mocka till idag, men det tyckte Åse också att hon hade, så då tog vi vars en box. Jag mockade till Whippen och det var lättmockat. 

Kommentera

Publiceras ej