Kallare igen

0kommentarer

Efter förra veckans härliga väder blev det till helgen blåst och regn. Tömkörde Lorett tisdagskvällen och hon hade på sig svanskappa. Funkade bra tycker jag. Onsdag och torsdagen blev det enbart promenad för henne. På fredagen kom Julia förbi en liten sväng och då blev det lite longering i ridhuset. Även lite galopp i vänster varv. Tycker hon verkar ha svårare för höger galopp då hon är på volt. Tror att fölet kanske ligger till höger då magen ser lite större ut på den sidan. Blev dock max två varv i lugn galopp. I lördags var jag först i stallet på morgonen då det blåste rejält så jag ville byta till lite tjockare täcke på Lorett innan hon gick ut. Jag fick sen ta det lugnt hela dagen pga dunderförkylning och halsont. Blev därför inte bruksprov och Flyinge som jag hade planerat, men som tur var webb-sändes det så jag fick sett de fina hingstarna i alla fall. Åkte tillbaka till stallet på kvällen och mötte upp Helene och Susanne. Dakenda skulle hoppa lite bommar och Lorett var med som stöd och sällskap. Longerade Lorett och hon fick även trava över lite markbommar. Såg måttligt road ut! :) Igår söndag blev det faktiskt en uteritt tillsammans med Susanne och Dakenda och Helene. Tänkte att jag provar att rida lite barbacka och känns hon seg hoppar jag av. Men hon skrittade på så glatt med öronen framåt. Helt mysigt att rida henne igen och barbacka är bara bäst. Red ner till dammen, och där blev det en liten trav. Tillräckligt lång för att Lorett skulle hinna hosta till två ggr och sen frusta. Skrittade sedan förbi bostället och tog Viarpsvägen hem. Där hoppade jag dock av och gick sista biten. Lite motion även för mig. :) Helene tog kort på oss och jag sitter som en hösäck men det bjuder jag på. :) Båda hästarna skötte sig jättebra. 
 

Kommentera

Publiceras ej