Lite.....

0kommentarer

dåligt med bloggande men lite har det väl hänt sen sist. Har varit i stallet alla dagar men fortfarande kan jag ju inte göra något. Julia tömkörde en dag, onsdags tror jag det var och red i torsdags. Passade också då på att med Juliett där för nu dröjer det tills Julia är hemma igen innan vi gör något med henne igen. I fredags mockade Julia på morgonen och fick hjälp av sin mor då de sedan skulle iväg och få nycklarna till Julias och Fredriks nya lägenhet. 
Julia bevisar hur rent och fint de mockat genom att själv provligga i halmen! Gillas!
 
I lördags åkte Julia och jobbade och kommer inte hem förrän på torsdag kväll men folk i stallet ställer upp och mockar. Tror dock inte jag kan få de andra att provligga. :) Lorett fick vilodag och Annika H var snäll och mockade. I söndags mockade Åse och sedan red hon även Lorett. Det var första gången hon red henne men det hade gått jättebra. Jag var i stallet och passade Juliett. Hästarna kom in tidigt det stormade ute. På kvällen var det överaskningsfest för Lotta som fyllde 50. Vi hade samlat ihop pengar så det räckte till både lektion med sin häst för Jan Brink nere på Tullstorp, en fin ridjacka och blommor. Susanne J, Bitte och ngr fler hade gjort jättefint i kafeterian och dit blev Lotta lurad av Steen då hon trodde hon skulle ut och äta bara de två. Var rädd hon skulle bli sur då hon egentligen inte ville bli firad men hon var jätteglad. Det bjöds på lax och potatisgratäng och tårta. Däremellan var det en liten tipsrunda i ridhuset med frågor om Lotta. Trevlig kväll med mycket folk, säkert 30 personer och i princip bara folk jag tycker om och känner. Tyvärr kunde ju inte Julia vara med då hon jobbar. Jag kände mig lite trött och hade lite ont i ryggen på slutet så då bröt vi upp men då var klockan ändå ganska mycket Körde inom stallet en sväng och fyllde på vatten och kollade till hästarna eftersom de stått inne länge. Allt var bra med dem och de fick även en liten tuss hö i väntan på kvällshöet. Sen körde Helene och Suss mig hem.
Foto. Pernilla A ("lånat" från FB)
 
Nu ska jag vila en stund. Har varit vaken sedan halv fem i morse då det gjorde för ont att ligga. Sitta gick däremot bra. Idag hämtar Tina mig 14:30 och då följer jag med till stallet. Hon mockar till Lorett idag och ska även rida henne.  
 
Fått ny tid till röntgen och läkaren på torsdag. Får hoppas på positva besked då. 

Kommentera

Publiceras ej