Avvänjning

1kommentarer

Har hört att folk redan nu börjar låta sina föl stå ensamma i box på natten. Kommer inte att hända med Juliett och Lorett. Tack vare kameran ser jag ju att Juliett diar varannan timme på natten, och dessutom kliar de varandra och har det mysigt. Och ser att senaste Tidningen RIdsport har en artikel om avvänjning.
 
 
Idag  blev det ännu en liten ridtur på fina Lorett och Juliett fick vara kvar i boxen. Dock hade jag dem en liten stund i ridhuset när jag skulle ta in dem och Juliett passade då på att dra ett par repor. Även idag var hon jätteduktig med att vara ensam i boxen den stunden jag red. Fick massa hö och lite pellets. 

1 kommentarer

Yrsa - Wild Hoofbeats

25 Oct 2014 19:45

Nej man ska inte göra det heller i mitt tycke, men vi har ju inget annat val eftersom Lillfis ska stanna kvar i stallet där han står nu när jag och mina hästar flyttar nästa helg. Jätte tråkigt, men ägaren gjorde det valet.
Däremot kommer min skrutt gå med sin mamma fram till januari i alla fall och sen vidare till hingstflock :)

Kommentera

Publiceras ej