Sämre igen

0kommentarer

I förrgår kollade jag och Julia hur Lorett rörde sig. Hade både henne och Juliett i ridhuset. Lorett såg riktigt bra ut och Juliett busade runt.  Igår jobbade jag hela dagen och släppte bara ut dem på morgonen och tog in dem på kvällen. Verkade ok vad jag kunde se. Dock idag är Lorett ganska halt igen och mer svullen i benet. SUCK! Kan det ändå vara hovböld på gång? Messade med hovslagaren som tyckte vi skulle sätta jodopaxbandage igen och så kommer han fredag morgon.  Hon får vara ute i hagen i alla fall.  Vet inte om jag skrivit vad som hände men det var ju så att hon var öm utan skor så då bestämdes det att hon skulle få skor på sig. Det fick hon förra fredagen och på söndagen var hon halt. Julia tog av skon och hon reagerade starkt då vi tog den ena sömmen. Misstänker sömtryck. Höger hov på insidan där hon är lite rak. Hovlagaren kom på måndagen och satte på skon igen i andra sömhål och sedan har hon haft jodopaxomslag tills i lördags tror jag det var. 
 
Bild från igår morse när de precis kommit ut i hagen. 
 

Kommentera

Publiceras ej