Veckan

0kommentarer

Julia vill att jag ska blogga så jag gör väl det trots att jag inte har något särskilt att skriva. Har varit en lugn vecka för Lorett och Juliett. I måndags red ju TIna och i tisdags var det dags för vaccinering mot hästinfluensa för båda. Nu är Juliett klar med sin grundvaccinering vad gäller hästinfluensa och stelkramp, så nu följer hon Lorett och nästa gång blir om ett år för båda. I onsdags var det en jättehärlig kväll så då tog jag Lorett och gick runt dammen med henne. I torsdags blev det inget alls och inte heller i fredags. Men nu går de hela dagen i gräshagen och de verkar mycket nöjda med det. Inte så mycket gräs än men tillräckligt för att de ska klara sig på det hela dagen. Och ikväll kom regnet så nu sätter gräset fart. Ikväll lördag var jag bara tvungen att göra något med Lorett. Kände mig trött i ryggen och som grädde på moset råkade Lorett trampa mig på stortån och framsidan av foten så jag trodde nästan foten var bruten. Tänkte om jag måste röntgan den, har jag åtminstone frikort!! Satte den i kallt vatten ett tag men fick sen köra hem och fortsätta kyla den lite. Släppte faktisk lite sen så jag kunde köra tillbaka till stallet. Men blå och svullen är den. Blev en liten kort tömkörning med Lorett. Hon var på lite bushumör, inte konstigt när hon stått så många dagar denna veckan, men ändå helt ok. Hon fick trava ganska många ggr över tre cavalettibommar så det blev lite jobbigt för henne. Var ganska långta avstånd så hon fick ta i lite. Någon gång blev det galopp där inne. .Men det gick också bra ).
 
Juliett har inte gjort något särskilt i veckan. Verkar ganska trött när de kommer in. Är väl jobbigt att gå och äta gräs hela dagen. :) Har gått runt stallet med henne ett par kvällar och hon har varit snäll. Hmm kanske en kväll var hon lite busig. 
 
Två trötta tjejer! Tar på krafterna med gräsätande. 
 
Mötte dessa när jag körde hem häromkvällen. Inte ett dugg rädda faktiskt. FIna!
 
Tömkörning ikväll. 
 
Godnatt!
 
Godnatt!
 
Och just det, igår den 24/4 blev Juliett 11 månader. Och i morgon den 26/4 fyller Julia 22 år! Hon verkar ha det mysigt i NYC. Läs gärna hennes blogg!  http://juliaro.blogg.se/
 

Kommentera

Publiceras ej