12 veckor

0kommentarer

Ja idag har det gått 12 veckor sedan jag fick på min korsett och idag slapp jag den. Var hos läkaren idag och allt ser bra ut på röntgen. Dock får jag inte lyfta tungt eller böja mig för mycket på 4-6 veckor till. Positivt är att jag nu alltså slipper korsetten men jag tror jag kommer avveckla den successivt. Har fortfarande väldigt ont och behov av mycket smärtlindring och det är olika hur länge den behövs enl läkaren. Ska även gå till sjukgymnast med start på måndag. Läkare tror det kommer ta upp till sex månader innan jag är helt återställd. Men om 4-6 veckor ska jag vara så pass bra att jag kan jobba i alla fall. Är alltså sjukskriven ytterligare sex veckor! Men äntligen börjar jag se en ljusning på eländet. 
 
Jag och Julia var i stallet på förmiddagen. Julia red Lorett och Juliett var med i ridhuset. Var helt vild till en början men sedan var hon lugn och gick och strosade när Julia red. Lorett såg väldigt fin ut och kändes fin enl Julia. Hon har ju blivit tömkörd en del sista tiden, både av Lotta och av Julia och det är säkert bra för henne. Senast igår tömkördes hon av Julia. När vi gjorde i ordning Lorett fick även Juliett stå i stallgången och bli borstad och få hovarna kratsade och det klarade hon galant. 
 

Kommentera

Publiceras ej