Mer sovande

0kommentarer

När Lorett var dräktig ch jag började bevaka henne nattetid, såg jag ibland att hon sparkade med bakbenen. Funderade över om det kunde vara  förvärkar. Men nu ser jag att hon gör det även nu, så det beror på något annat. Har även sett Juliett göra det. På nedanstående klipp ser man lite när Juliett gör det.
 
 Och på nästa syns det tydigt när Lorett gör det.
 
 
Själv sover jag inte så bra, och har nu mer ont igen. Får väl skylla mig själv då jag gjorde lite för mycket i stallet igår, men det blir lätt så när Julia är iväg och jobbar.
 
Har varit dåligt väder här nu med storm och regn så hästarna har varit inne ganska mycket. Dessutom har vi inte lyckats få ut dem i ridhuset heller då det hela tiden är någon som ska rida. Trodde jag skulle få till det igår kväll, men nej. Så idag, fast jag har så ont, eller kanske därför, så gick jag till stallet på förmiddagen. Känns skönast att gå när jag har så ont. Och tog då in dem själv i ridhuset. Inte optimalt att göra det själv, men hade inget val. Var inte så långt att gå med dem. Tyvärr kunde jag ju inte ta av dem täckena då Juliett blev helt vild där inne, så jag bara släppte dem och gick upp på läktaren. Lorett rullade sig två ggr och ställde sig sen i en hörna. Men Juliett var sjövild och for runt och hade rodeouppvisning. Snacka om att hon hade behov av att röra sig! Var där cirka 15-20 min, och sen var hon lugn. Släppte dem i hagen igen.

Kommentera

Publiceras ej