Sommaren är kort

0kommentarer

 

Lorett trivs i sin hage trots att Juliett inte är där. Men hon har två av sina bästa kompisar bredvid sig. På ena sidan är Ruby och på andra Dakenda som varje dag delar sin mat med henne. Inte konstigt hon lägger på sig trots försök att hålla igen maten till henne!
 
I slutet av juli var det kurs i viarp i dagarna tre och både jag och Julia var med. Då jag enbart rider Lorett var det hon som fick låna häst. Hon fick då fina Carado som var som en stor kopia av Lorett och Juliett. Mycket fin häst som Julia nu vill köpa!! Hon hade förmånen att få rida honon två veckor före och även lite efter kursen då han stod hos oss hela sommaren. Här nedan rider Julia honom. Duktig i både hoppning och dressyr. Hon startade även pay-and-jump med honom vilket gick galant.
 
Här nedan hela gänget ätandes pizza. Vi häll igång från tidig morgon till sena kvällen alla dagar. Mycket intensivt och kul!
 
Jag och Lorett på ett markarbetespass. Hon är ju en klippa i allt!
På väg hem efter ett pass. Vill alltid stanna och titta ut över landskapet.
 
 
Och här på väg ner till Viarp! Bättre häst kan man inte önska sig. 
 
LIlla Juliett har det fortsatt skönt på betet. Ser dock inte ut att ha växt något alls i sommar. :( Men vi får mäta henne när hon  kommer hem. Och när det blir är inte bestämt än. Får se hur vädret är. Finns ganska gott om bete kvar i år i alla fall till skillnad mot förra året. Tror dock det blir om ett par veckor. Längtar efter henne! Och tror Lorett också gör det. Häromdagen fick hon syn på Torinas föl lilla Tiara som nu flyttat in i "deras" gamla sommarhage och hon gnäggade jättemycket och ville inte gä därifrån. Men hon fick inget gnägg till svar så till slut gav hon upp. :(
 
Varit ute på någon tävling till denna gång i Kågeröd men Julia hann inte rida fram ordentligt och Lorett kändes inte så fin som  vanligt och det tyckte inte domaren heller visst. Annars väldigt mysigt med kvällstävling mitt i veckan. BLir nya tag till helgen då de ska tävla i Skromberga på lördag. 
 
Hade ju bestämt att åka flera gånger till havet i sommar då Lorett verkligen älskar det men har inte bivit av alls! Så förra veckan fick det bli av åtminstone en gång i sommar. Och visst Lorett var jättelycklig. Fick nästan inte upp henne ur vattnet igen. Efteråt rullade hon sig fem gånger i den härliga sanden. :) 
 
Har lagt ut halm till Lorett att sova på och den används för jag ser att hon ligger där, men hon ligger även ofta mitt ute i hagen. Detta kort togs vid 9-tiden på morgonen. Skönt att hon kan sova bra ute. Har ju varit ute i princip hela sommaren. Så skönt för henne. 
Hon är väldigt pigg att rida men i stallgången  ser det ut så här!
 
Köpte nytt bett igår på Hööks och det var visst helt nytt. Lorett verkar reagera lite på metall och har testat gummibett vilket inte kändes bra. Detta är nog super då det är gummi precis vid mungipan. Dessutom fasta ringar vilket också är bra. 
 
Nöjd Lorett efter gårdagens träning. Halm är gott! I förrgår började lektionerna nere i Viarp som jag och Julia delar på. Blev jag som red då Julia jobbade. Lorett kändes jättefin men lite stark i traven. Jag måste börja träna mina magmuskler!! Igår red jag själv i paddocken med nya  bettet och Lorett kändes kanon. Red igenom LB1-programmet och min känsla var typ 70% ;) 
 

Kommentera

Publiceras ej