tiden går

2kommentarer

Ja allt flyter på bra. Kört en gång till med Juliett till veterinärens hovslagare och hennes hovar ser bättre ut. Ska fortsätta fila lite själva, läs Julia, varannan vecka och sen tillbaka om åtta veckor. Hon, dvs hovslagaren, tyckte det var bra att vi släppte Julietti ridhuset några gånger i veckan så hon får springa av sig eftersom hon inte rör sig så mycket i hagen. Bra för hennes ben och hovar. Och i ridhuset där det är mjukt rör hon sig obehindrat. Där blir det lite bus och sen springer hon några varv det fortaste hon kan. Mest galopp då såklart! Kan se ut så här när hon busar. Klicka på bilden!
 
Igår ringde också Agneta som har sommarbetet i kågeröd och undrade om Juliett kommer till sommaren och ja det är planen. Hon behöver det. 
 
Lorett är det också bra med. Julia tränar hårt med henne för en start i medelsvår dressyr senare i år. Hon ser fin ut och när jag red henne för Lotta i onsdags kändes hon superfin! 
 
Juliett på promenad.
 
Här värmde solen på så då blev det en stund utan täcke och det tyckte de var toppen! Passade på att klia varann. Längtar till våren.
 
Lorett på liten promenad efter dressyrträning.
 
Lorett på uteritt med Julia. Det vågar inte jag mig på än.

2 kommentarer

Linda HolEriks

25 Feb 2016 03:51

Härligt! Varför vågar du dig inte på en uteritt?

Svar: Är rädd hon ska hoppa till för något och jag få ett ryck i ryggen eller ännu värre att jag skulle trilla av! Känner inte att det skulle vara bra för min rygg eftersom jag bröt den för drygt ett år sedan. Men när jag känner att balans och kontroll är tillbaka då ska vi ut igen! 😀
Tiggelberg Lorett

Amanda Jona [SPONTAN]

25 Feb 2016 07:19

Härliga bilder :)

Kommentera

Publiceras ej