semester

0kommentarer

Lorett igår kväll efter en uteritt. Red ner till dammen och travade nästan hela vägen. Vände där nere och travade tillbaka. Riktigt varmt ute trots att klockan var åtta på kvällen! Termometern visade visst 32° idag!  Lorett var snäll och det var tur för det var första gången jag red ut själv sedan min olycka för 1,5 år sedan. 
 
Då hon går ute dygnet runt nu behövdes ett nytt täcke att byta med. Dock måste hon ju ha ett som täcker både man, svans och pannlugg. Hittade detta från Weatherbeta för halva priset på Rycketofta. Påmminner om det hon har från Rambo men detta var nästan snäppet bättre. Bättre magplatta, tunnare tyg och med bogveck. Det enda som var lite sämre var svanslappen som var lite för kort och saknade det extra band som det andra har. 
 
Varmt att rida denna dag, (fredag då jag jobbade i onsdags på vår vanliga träningstid) men red ändå lektion i Viarp för Lotta. Tänkte att jag går hem om det känns för varmt. Red inne i ridhuset då det dammade enormt mycket på utebanan. Hade öppnat alla portar så det var ändå ok. Och Lorett tyckte det var kul för det var mest bomövningar. Dels i trav men i skulle även galoppera över två bommar på volt som en studs, vilket Lorett såklart gjorde lätt som en plätt! Fick en välförtjänt dusch när vi var klara och sen komma ut i hagen igen. :)
 
I onsdags åkte Julia till Hawaii där lillebror varit tre månader för att plugga engelska. De kommer hem tillsammans på söndag läs hennes "återigen nya" blogg . Så nu har jag hästarna själv. Tur jag har semester och jag behöver bara mocka hagen lite då Lorett ju går ute. Och lilla loppan Juliett har det så bra på sitt bete. Var där igår kväll (lördag) och allt såg bra ut. Foto kommer i senare inlägg då de ligger i den andra kameran.
 
Härligt att slippa stå inne i boxen! Jag och Julia var på Steen att det måste vara dags för hästarna att vara ute dygnet runt då det är så strålande fint väder, och jovisst då kom en lista upp i stallet på vilka som ville, och så var det bestämt. Så glad att vi hittat de här bra täckena till Lorett så hon klarar att vara ute även på natten, för hon älskar sin hage ( om det finns gräs vill säga:) )
 
Julia köpte ny kamera innan sin Hawaiiresa och den fick ju testas!
 
Nya kameran på fina Lorett
 
I måndags dvs den 30 maj fick Lorett massage igen. Denna gången var hon mer avslappnad och kunde njuta mer. På nedanstående bild var hon nästan klar och hade i princip somnat!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej