Träning

0kommentarer

I fredags fick Lorett vila då jag jobbade. Julia jobbade också men slutade i tid för att hinna till stallet. Hon red Carado som hade viarit fin och sen tömkörde hon Juliett. Inte gjort det på någon vecka men det hade gått bra. Hon lyckades filma lite samtidigt.  
 
 
 
I lördags jobbade jag till 16:30 och var sen i stallet. Red i ridhuset. Var där helt själv och det var så skönt. Lyssnade på musik samtidigt och Lorett var så duktig.  Kändes riktigt fin. Red lite rörelser från LA1. Därefter gjorde jag iordning Carado till Lotta som tömkörde honom. Igår söndag var jag och Julia i stallet ganska sent då vi båda jobbade länge. Tog först Juliett som tömkördes. Två andra hästar i ridhuset, dessutom en som tränade men Juliett var en stjärna. Julia kunde t o m trava lite längs fyrkanstspåret och byta varv flera ggr. Såklart är Julia duktig med henne. Jag tror inte jag hade fixat det.  Sedan var det Loretts och Carados tur. Då var inten annan i ridhuset så vi plockade fram lite bommar. Blev fyra travbommar på rakt spår, och tre galoppbommar på böjt spår. Galoppbommarna blev inte bra, kanske fel avstånd men travbommarna gjorde både Lorett och Carado superbra. För tillfället är Lorett också kär som en klockarkatt i Carado och kan nästan inte slita blicken ifrån honom. 
 
Lorett är kär och kan inte slita blicken från snyggingen. Han fattar noll förstås. :)
 

Kommentera

Publiceras ej