Helgen 9 - 10 juni

0kommentarer

Ja så var denna helg över. Igår kom Julia äntligen hem. Dock inte förrän på kvällen och dessutom försenad. Hämtade henne vid tåget då hennes bil är på lagning. Körde direkt till stallet. Gick en sväng med Juliett. Lite längre idag. Lite lugnare idag med då vi hade Lorett med oss. :)
 
Jag hade redan varit och mockat på förmiddagen så Julia kollade bara till Carado och hans bandage. Satt ok. Sedan gjorde jag iordning Lorett för en ridtur, och Julia stack iväg på 25årsfest hos kusinen. Jag red i paddocken tills med Lotta. Jättefin Lorett. Kul.  Sent hem som vanligt.
 
Idag söndag var jag och Julia i stallet tidigt. Gick en lång runda med Juliett. Nerför grusvägen, svängde höger vid ridskolan, upp förbi bonden och sen rakt fram på asfalten, och sen ner vid läskiga huset.  Tog drygt en halvtimme och hon var så snäll. Men så klart var ju Lorett med. Sedan pysslade Julia lite med Carado. Kommenterade att hans högra plastsko satt lite löst, konstigt nog. De ska ju sitta som berget. Bandaget satt i alla fall bra. SLäppte ut honom igen, och sedan mockade hon till honom. Jag stack iväg då jag skulle på möte hos Anna-Katarina ang seniorcupen. Nu är det visst väldigt många som vill vara med så vi får se hur det blir och om det blir. Jag blev i alla fall lite sugen på tävling och spec eftersom Lorett känts fin på sistone så jag anmälde mig till tävling på söndag. Bara en klass och det är väldigt nära.  Mötet var i alla fall trevligt och sen körde jag en sväng till Hööks. De hade bara idag specialpris på nyponpulver som Lorett äter så det köpte jag. Hittade också varsin fin grimma till Lorett och Juliett. Körde sedan hem. Framåt kvällen körde jag och tog in hästarna. Gjorde iordning Lorett och så red jag och Lotta i paddocken. Avslutade med att rida LB1 programmet. Hon kändes fin. Och just det. Carado har tappat sin plastsko på den hoven som redan är jättedålig. Så nu får han inte gå ut i morgon. Och hur vi ska få dit hovslagaren är en bedrift vi nog inte klarar. Och köra med honom går inte då min bil inte kan dra honom för Julias bil är ju på lagning. Jag har dessutom inte tid då jag först ska iväg med Lorett till hovslagaren och sen köra min far till och från sjukhuset. Fullt upp med andra ord. Julia är i alla fall hemma en dag till, dvs i morgon så hon får försöka få dit hovis på nåt sätt. Den där olyckshästen. Alltid är det något.
söta Juliett vill ha något gott
 
Lorett i sin nya grimma
 
skon borta. Trasig hov.  😫😫

Kommentera

Publiceras ej