Måndag igen 18 juni

0kommentarer

Så kom och gick helgen igen.  Minns knappt vad jag gjorde i fredags.  Jo, jag var en sväng på Tomatens hus och åt deras jättegoda tomatpaj med min mamma. Premiär för i år. Brukar bli några stycken varje sommar. Visa källbilden
 
Red en sväng på Lorettt. Testade dressyrsadeln men den kändes inte bra så jag fick hoppa av och byta till hoppadeln. Gick efter det in i ridhuset där en annan från stallet var och hade plockat fram lite bommar, så jag och Lorett passade på att skutta över några gånger. Tyckte hon var kul. Julia kom framåt sen kväll, och då gick vi en sväng med Juliett och Lorett. Tror vi bytte Carados bandage då med. Hmm. Vi har bytt ett par gånger denna helgen då det glidit men såret är bara litet nu så snart behövs nog inget bandage. I lördags tränade jag lite för Lotta. Lorett kändes väldigt fin, så det bådade gott inför söndagen då jag skulle tävla en LB1. Sen kom Julia och vi fixade klart allt i stallet och gick med Juliett. Testade att släppa Juliett i den stora hagen hos Lorett, och hon fick något ryck, men var sen lugn så nu skippar vi sjukhagen. Igår söndag träffades jag och Julia i stallet på förmiddagen.  GJorde Lorett fin och körde till tävlingen. Lämnade kvar Juliett hemma i stora hagen och hon var lugn när vi körde och lugn när vi kom hem. Var inte borta så länge. Tävlingen gick inte alls bra då Lorett av någon anledning inte alls var med på noterna. Så fort vi kom in i ridhuset blev hon seg som sirap. Fick t o m avbrott i den ökade galoppen där hon brör av till trav. Fatar inget. Dock var underlaget väldigt tungt så kanske hon reagerade på det. Ja ja annars kanske hon är trött på dressyr och tävling. Får prova något till och se om det känns bättre. Julia fotade lite fina bilder i alla fall. Idag måndag blev det en tur till soptippen med skräp jag samlat hela året i garaget. Hade Julia och Stella till hjälp.  Fixade stallet och sen fick Stella skritta Lorett, när Julia red Juliett för första gången sen skadan. Hon ska skrittas en vecka till upp till 45 min. Nästa vecka får hon börja trava lite. Hon var så snäll så. Gick att skritta på vägen. Ska ju helst gå på hårt underlag enl veterinären. Mockade hagen och sen var vi klara i stallet. Tog hem lite schabrak och tvättade då jag och Lorett ska iväg på en 4-dagars kurs i WE och dressyr n'ästa vecka. Vill ha lite rena och snygga schabrak med mig. Ska bli så kul!
 
 
 
 
 
 
 
Denna fina utsikt hade Julia på fredagskvällen när hon flög sin sista flight innan hon skulle sluta för dagen.

Kommentera

Publiceras ej