tisdag 26 juni

0kommentarer

Nu är jag och Lorett iväg på en dressyr-  och we- kurs i Hörby. Kom hit igår något försenade. Försenade därför att i helgen som gick tänkte jag att Lorett   skulle få ta det lugnt inför kursen och bara få uteritter. Så i lördags red jag och Lorett ut en lugn runda och när vi kom tillbaka ser jag att hon tappat höger framsko är av! Såg min kurs flyga all världens väg för att hitta en hovslagare med kort varsel är inte lätt. Var ute och letade sko i flera timmar men hittade  inte den. Ringde djursjukhuset på söndagen och fick faktiskt en tid på måndagen att komma och sko henne. Trodde först jag skulle missa hela första dagen på kursen men Julia kom på den bra idéen att jag körde till kursen som började kl tio så tog hon Lorett till hovslagaren och sen kunde hon köra direkt och lämna henne till mig i Hörby. Så snällt av Julia. Tog ju drygt halva dagen för henne. De kom vid halv ett cirka. Installerade Lorett h hagen och packade ur släpet. Pdm körde Julia hem för att ta hand om Juliett som nu får klara sig utan mamma i fyra dagar.  Jag åt i alla fall en god lunch och sen kunde jag vara med på eftermiddagens we- träning. Att vi missade dressyren på förmiddagen tyckte nog Lorett var helt ok. Träningen gick jättebra. Trevligt folk här och mysigt ställe. Lorett sover inne på natten och har sällskap av en svart häst från Neapel! Själv sover jag på ett mysigt litet loft. Nu har vi precis släppt ut hästarna och de har fått sin frukost ute. Själv ocksa fikat och snart drar dagen igång. Härligt vader ute! Jag och Lorett rider med Kari och hennes italienare  kl halv tolv dressyr och kl 16 år det we igen. Ny bana idag. 
Lorett tycker det är mycket märkligt med höns inne i stallet!
 
 
här bor jag!
 
 
 
Lorett äter frukost ute. stallet i bakgrunden.
 
 
 
 
 
här är jag enligt Snapchat i alla fall!
 
 
kusen från Neapel. finns visst bara nio av hans ras hittills i Sverige
Lorett har sällskap i hagen!
 
 
Julia organiserade mina saker så här snyggt innan hon körde hem.
 
 
Julia och Lorett har kommit!
 
 
Julia med Lorett hos hovslagaren

Kommentera

Publiceras ej